Monday, January 10, 2011

The Making Of - BuBur AsYura

07 Januari 2011

Baru tengah khusyuk basuh pinggan masa tu,mak Sarah aka mak angkat aku call nak tanya kot kot mak nak join buat bubur asyura . Hoo yeah,mak aku dengan gumbiranya mahu ikut serta jiran tetangga masyarakat kampung nak buat sekali bubur asyura. Shockingly this is my first time,not even me but my mum too,out first time together to make bubur asyura.Haha,ermmm,bukan apa,sebab sepatutnya mak mak kita ni mesti ada basic sikit2 kan nak buat bubur asyura,thats why la mak agak macam excited sikit nak join mak sarah and the gang kacau2 bubur. And aku pon ikut serta la mengacau sekali.



Saya suka kegiatan ini.Rasa macam betul-betul suasana kekampungan.Memang tak ada dekat mana-mana except Malaysia. *proud*
From clockwise : my omma(berbaju merah tengah kacau),Mak Nab,Mak Cik Semah,mak Sarah,mak cik mintakmaaptakingatnama(hanyalah insan biasa T_T mengaku la nyanyuk )




*Amboih ralit bergebang sampai tak nampak oghang ambek gambaq depa*

Kacau sampai hitam.Baru hari ni aku tau warna bubur asyura dipengaruhi oleh kuali@belanga.Kalau hitam belanga tuh,maka hitamla bubur tu.Dan kebanyakan orang kampung suka makan bubur asyura warna hitam.Okeh dapat knowledge baru.Credit info to Mak Nab :)





Aktiviti kaum lelaki,duduk saja sambil tengok jam bilahampanakhabihkacaukamilapaqwoi!





Aktiviti aku dengan adik after tangkap2 gambar tadi was LARI ke belakang rumah!Sebenarnya aku sorang ja yang nak lari kebelakang rumah aka naklaridarikacaububuq ,tetiba mamat baju merah ni muncul maka sempatla dia jadi model tak bergaji sony ericsson cap sotong aku jap.

*maafkan saya ,saya bukanlah photographer handalan :[




Gambar belakang pon jadi la,gambar depan mahal sikit,tuan punya badan mintak bayaran lebih.Tak cukup duit lagi nak support.Cait hensemtakpajugakmukabanyakjerawatdemandlak.




Scenery belakang rumah mak ndak,huishh..kalau macam ni la belakang rumah aku,mau setiap pagi aku layan blues lepas subuh ni.gagagaga




Sungguh aku kagum! Subhanallah!!











I LOVE KEDAH!


Hokkay gambar budak berumur 17 tahun ni lagi.Main spot is pokok ranting tu actually :]



Dah penat asyik kena paksa ambik gambar so give up.Cehhhh....







Bubur dah siap! Ass-saaaaa~~





Makan timeeee!
*kan aku cakap,time melahap makan ja mesti nampak spesies lain yang laju sekali mencapai pinggan dan menyuap sudu ke dalam mulut*











Sometimes the simplest thing can be the best thing in your life.Appreciate every moment ~





Thanks to all who made this 'behind the scene' succeed!

No comments: